Thursday, September 26, 2013

RindU yaNg Tak BerkesudaHan - Part 8


PEmaNdaNgan Dari BilIk HoTeL



PeMandaNgaN DarI biLik HoteL
SeteLah BerAda leBih KuraNG 12 - 13 Hari Di TanaH suCi, Kami Pun BeraNGkaT pulaNg ke KamPung HaLaman...... beRat Hati nak MeNingGalKaN........ NaMun, apAkaN daYa ....... Entah BIlaLah aku daPaT menJejaKkan kaKi ke SiNi laGi. SePanJang PerJAlaNan, IngaTAn iNI maSih TerBaYAng - BayaNG suaSanA di MekaH Dan MadInaH. HatI taK TerTanGgung MEnahAn RinDu...... RindU yaNg tidak beRkesUdahAn.

EncIK SuaMi meNungGu kePUlaNgaNku dI KLIA bersaMa - saMA Hero KaMI SyaFi IfwaT........ KaMI saMpaI di KLIA waKtU sUbuH dAN saMpaI dI MElakA paDA jaM 9.30 paGi.

Ini bagaSiku
TaK baNYak baRaNg yaNg kaMI beLI.... berBekaLkaN duIt yaNg TaK beRApA naK aDa....... SeBotoL aIr ZaM - ZaM daRi MeKAH TraVeL & TouR, BaGasI HitaM letaK kurMA + KacAnG + CokLAt, SejaDaH + juBaH buaT En. SuaMI, SejaDaH bUaT abAh & SejaDaH buaT baPA MerTuaKU. JubaH BuaT aNaK - aNakKu,  JubaH BuaT Mama & JubaHku  4 heLai. BeG bIru aDalaH baRaNg - barAnG CenderahatI buaT iPar Duai & OffiCeMAte..... MaNakala beG SandaNg adAlaH baJu - Baju Yang Ku baWA.

Ini Bagasi KaKaK


SEbeLum Aku beraNGkaT ke TaNah Suci, aDa Juga yaNG berTaNya keNaPa SuaMI taK iKut? Ada YaNg BuaT  - buaT  terKEjUt ........ aDa YanG paNdaNG sIniS....... SaLaH ker Aku PerGi deNgaN maHraM baPa saUdaRa? HAbis Tu SapeR NaK Jaga AnaK - aNak aKu seRamai 3 oraNg tu? IngaT aKu ni BerduiT saNgaT keR naK perGi dUa - duA seRentAk? Ada tU PulaK........ pUnYa leR BongOK.... seTIaP miNggU aKu perGi KelAs UntuK PerSedIAan...... boleH dia TanYA akU untuK aPA??? Ada Juga BeberaPa soaLaN bodOH yaNG meNerjaH ke TeLingaKu..... "DapaT buaT seMua?" aKU dengaR pun TeraSa peLIk....... apA punYA soaLAn da.... kalaU taK dApaT buaT seMUA tak deR ler NAmanyER UmRah......... Ada PulaK yaNG taNya aKu..... "DapaT buaT ibaDAh?"....... So sTuPid & FunNy QuesTioN. DiA inGat aKu perGi meLAncong SukA - Suka BuaNG dUit AgaKnYer.......
Ada PulaK yaNg taNYa aKu, MacaM maNa Aku BoleH tergeRaK naK perGi MekaH? JahaT saNgaT keR aKu nie? JahIL sanGaT ker? Aku TaHu la YanG aKu buKanNya baIk saNgaT taPi JanGan La PandaNG OrANG seBeLah maTa. JaNgaN asYIk dOk dengaR fitNah oraNG. Itu leR yanG seLaLu aKu seBut...... " BiaR HidUp OraNg benCi, aSaLkaN ALLAH saYAng Kita"
OraNg asYik PandaNG seNang oraNG laIN.... taPi, OrG taK naMpaK waKtu sUsaHnYA. 
ADa oraNg kaTA, aKu berUntuNg.... diUsia Muda daPaT ke MakkaH.... perJalaNan hiduP mUDaH..... aDa FaMily..... Ada AnaK- AnaK...... AdA kerJaYa..... tAPi orAng TaK TaHu sIApa AKu seBEnaRnYA....... OraNg taK taHu KesUSahaNku...... Aku BerSYukuR keRanA ALLAH meNyaYangiKU.....& banYak doA aKU dImaKbuLkaN. TeRima KasIh ALLAH..... keRAna teLaH meNgaJar aKU eRTi KesUsaHaN & KePeriTAn HidUp.


No comments:

Post a Comment