Friday, August 30, 2013

SELAMAT HARI MERDEKA

Selamat menyambut hari kemerdekaan ke 56 Tahun buatmu Malaysia. Betapa beruntungnya kita masih lagi bernafas di bumi yang aman damai ini. Tidak seperti saudara mara kita yang lain contohnya di Mesir dan Palestin. 

Apa yang ingin dikongsi oleh aku ialah…… persiapan untuk sambutan hari raya anak gadisku….. tahun ini bulan Syawal masih lagi berada di dalam bulan Ogos… so, tema sambutan hari raya kali ini adalah Merdekaraya. Teacher dah bagi tugasan….. katanya ada pertandingan pakaian beragam…… so?? What to do??? Kena carik idea la yer…… 

Kat rumah aku memang dah ader 4 helai bendera besar……. boleh ajer kalau aku nak tempah baju bendera untuk anak aku…… TAPI, aku sebagai seorang mama, tak sampai hati nak suruh anak aku pakai baju bendera…. ( Katanya sambutan hari raya, tapi kenapa kena pakai baju bendera ??? ) Lagi pun aku taklah sepoyo itu ………. 

Kebetulan baju raya kami tahun ini sedondon kaler Merah…… ( termasuk dalam kaler bendera) so, memudahkan kerja aku…… Lissa pakai baju rayer Merah + Tudung Bendera. Ok set!....... SETTLE……………


Baju raya ni, mama yang jahit manik tau!

Tudung Bendera

Mama   : “ Esok Lissa pakai tudung bendera tau”
Lissa    : “ Aca tak nak….. malu…..”
Mama   : “ Pakai jugak…. kawan lain semua ada pakai bendera tau! Nanti Lissa lagi                                              malu tak der bendera”


Malamnya terlintas difikiranku..... tentu ramai anak - anak taska yang akan pakai tudung bendera... alah, bukan susah pun nak buat ..... bendera tu lilitkan jadi tudung.... kalau nak anak aku lain dari yang lain..... aku kena buat 1 lagi idea... lantas mata aku nie terpandang pada bendera kecil yang anak - anak aku main & kibarkan bila ader iklan di TV...... Aha!.. idea sudah mari..... beg telekung Lissa jadi mangsa....... aku balutkan beg itu dengan bendera.

Inilah hasilnya......... nak lagi cantik, aku tambah dengan bunga raya yang dikait benang.

Beg telekong after makeover


Puas ku pujuk, akhirnya inilah model mama...............


COmeL TAk KAk ToN ??? 
Lissa b4 to school

Lissa di Taska......





Akhirnya........ tak sangka pulak Lissa boleh menang Pertandingan Pakaian Beragam Merdekaraya.....  Syabas anak mama....... ni TUAH baju rayer Merah + Handbag + Bunga Raya........ Ko Aderr Ker???

Maser nie.... tudung bendera dah terbang....ha.....ha..ha....





No comments:

Post a Comment